sunnuntai 19. huhtikuuta 2009

Tanssikengät jalkaan

Ihana pyhäpäivä. Kaunis, tuulinen, aurinkoinen, Herran päivä. Pääsiäinen joka viikko. Sydän verellä vihmottuna saa katsoa Jeesusta kasvoista kasvoihin ja kysyä Hänen tahtoaan kaikessa. Ja Sana lupaa, ettei Hän ole kaukana yhdestäkään...Tanssikengät jalkaan ja vanhoilla tai uusilla lauluilla Herraa ylistämään...

Mun aartehestani armahasta
taas helkkymähän soi kieleni.
En huoli maast, enkä taivahasta,
kun Jumala on mun veljeni.

Oi suunnatonta nyt rauhaa taivaan,
mun, jota nauttii jo sielusen.
Kun laittoi Luoja mun tuulten suojaan
ja valkamahan niin rauhaiseen.

Pois vähän päältä ja surun säältä
jo sielukultani kannettiin.
Ja kaksin verroin mun velkain eestä
jo Herran kädestä annettiin.

Nyt ollaan täällä jo paljon päällä
kuin kuninkaat kaikkein taivasten.
Oi kuink on somaa, kun kaikk on omaa
ja itku vaikeni vaivaisten.

Oi sielukulta, mä kysyn sulta:
sä tulla tahdotko tänne näin?
Ei kenkään täällä oo vähän päällä,
ei kukaan lausu: Mä tyhjäks jäin.

Se uskon kulta ei pelkää tulta,
se siinä aina vain kirkastuu.
Ja orjan päivät ne jälkeen jäivät
ja yötä hallitsevainen kuu.

Nyt iankaiken vain halleluja,
kun kuolo kärkensä menetti.
Kun pois on synti ja kuolon valta,
missä on voittosi, helvetti?

Näin autuaina ja ihanoina
nyt vapauttamme nautimme.
Ja iloisimmalla riemusuulla
siell ylistystämme laulamme.
VANHA HELPPOUSKOISTEN (EVANKELISTEN) LAULU



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti