keskiviikko 9. joulukuuta 2009

Marian tehtävä


Aina Joulun alla mietin erityisen paljon Mariaa, Jeesuksen äitiä. Marian tehtävä oli suostumista Jumalan tahtoon. Ei hän itse tehnyt mitään ihmeellistä, vaan Jumala. Mutta Maria suostui siihen - ja ylisti. Ja kätki enkelien julistaman. evankeliumin sydämeensä. Joku on sanonut, että suurinta ei ole se, mitä me teemme, vaan se mitä meille tapahtuu. Siksi haluaisin aina Marian tavoin rukoilla: "Minä olen Herran palvelijatar. Tapahtukoon minulle sinun sanasi mukaan."
MARIAN YLISTYSVIRSI, (osa siitä)
Minun sieluni suuresti ylistää Herraa,
ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani;
sillä hän on katsonut palvelijattarensa alhaisuuteen.
Katso, tästedes kaikki sukupolvet
ylistävät minua autuaaksi.
Sillä voimallinen on tehnyt minulle suuria,
ja hänen nimensä on pyhä,
ja hänen laupeutensa pysyy polvesta polveen
niille, jotka häntä pelkäävät.
Luuk.1.46-50


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti